Wednesday, September 5, 2012

Me, myself and i #1

Helloooooooooo there ! :)
Vandaag start ik dus met iets nieuws op de site namelijk me, myself and i.
Dat is iets wat ik vanaf vandaag elke dinsdag in ga lassen. Iets wat je normaal elke week terug zal gaan zien.
Iets waar ik meer vertel over mezelf. Vooral over mijn zogezegd nieuw leven.
De mensen die me volgen via twitter hebben het zeker zien voorbij komen. En dat is dat ik van de dokter naar de dietiste moest. En dat heb ik dus vorige week woensdag gedaan.
Nu allemaal heel goed en wel. Mijn vriendinnen en mijn vrienden zijn er steevast van overtuigd dat ik niet dik ben. Ik ben als sinds ik klein was vrij onzeker over mezelf, en ik ben ook gepest om mijn uiterlijk. Zo erg dat ik van school moest veranderen. Ik wou gewoon niet meer daar naartoe gaan, ik zat telkens te huilen. En deed of ik ziek was zodat ik niet naar school hoefde te gaan. Allemaal best wel zielig ja, maar ik heb het nooit echt kunnen verwerken. En vaak liep ik over straat als ik aan het eten was bv. een ijsje als het warm is en dat ze me achterna roepen van kunt gij alleen maar eten of wa ? Dan voelde ik me altijd enorm gekwetst.
Ik ben ook een vrij gevoelig persoon, gewoon door wat er vroeger allemaal met me gebeurd is. Maar daar ga ik verder niet op in gaan.

Mijn mama had het al langer door, ik zit absoluut niet goed in mijn vel. Al mijn vriendinnen zijn mager en hebben een 'schoon koppeke'. En dat vind ik dan van mezelf weer niet. En ja, bij mij in de familie zijn ze nu eenmaal wat breder en struizer gebouwd. Maar elke keer als ik ging shoppen met een vriendin kan ik nooit iets kopen wat ik mooi vind omdat het altijd te klein is. Nu voor kleding ga ik het liefst met mama shoppen. Zij geeft me veel tips, en weet ook wat me mooi staat. Staat het me niet, dan weet ik zeker dat ze eerlijk tegen me gaat zijn. Zodat ik niet raar gekleed over straat zou gaan lopen. Maar wat mijn probleem is, omdat ik zo'n gevoelig persoon ben. Dat ik direct begin te huilen als er iets me niet past. Daarom vind ik het ook handig om mijn mama aan mijn zij te hebben, die weet mij het best te sussen om die momenten. Kleding shoppen doe ik eigelijk nooit met vriendinnen. Als we gaan shoppen blijft het bij mij bij schoenen, accesoires maar vooral make-up.

De dokter had al gezien dat ik was aangekomen. Ik doe geen sport meer sinds ik twee jaar geleden in december moest geopereerd worden aan mijn voet omdat ik losse bot schilfer had.
Daar heb ik nog steeds last van, dus ik kan eigelijk niet erg veel doen van sport, buiten zwemmen. En dat is dus echt mijn ding niet. Nu kreeg ik de last aan mijn rug er nog eens bij. En heeft de dokter mij aangeraden naar een dietiste te gaan om ook gewoon mijn levenstijl en eetgewoontes aan te passen. Dat was bij mij wel heel erg nodig. Ik at in de morgen niets, in de middag ook bijna niet en in de avond propte ik mijzelf helemaal vol omdat ik honger had. Ik dacht dat daar niets fout mee was. Maar fout helemaal fout.
Ik heb op het uur en half dat ik in dat kamertje heb gezeten bij de dietiste enorm veel geleerd.
En ik kan je zeggen op de week tijd ben ik al vooruit gegaan. Ja ik ben al twee kilo afgevallen. Terwijl ik eigelijk maar een halve kilo zou moeten afvallen per week. Ik kan je wel zeggen dat ik echt bij elke maaltijd enorm veel moet eten. En nee, ik ga nog niet fitnessen of sporten, maar ik ga wel met de fiets naar de tramhalte, en je zult me vanaf nu elke keer een halte vroeger zien afstappen zodat ik een stukje kan wandelen. (alle beetjes helpen, toch?! )

Nu moet ik 11 september terug naar de dietiste, en ik ben erg benieuwd wat zei mij gaat vertellen. Ik hou jullie op de hoogte, en hopelijk vinden jullie dit soort updates toch wel leuk !

2 comments:

  1. Ik herken met toch wel redelijk veel in je verhaal! Bij ons zit het ook in de familie dat we allemaal wat struiser zijn en ik ben ook nog nooit echt mager geweest! En ik koop ook nooit of amper kleding met vriendinnen. Alleen ben ik wel nooit gepest geweest, ik vind het echt erg voor je toen ik het las! Ik wist dat helemaal niet :o Haha ook ik was iemand die tegen je zei dat je helemaal niet dik was! integendeel zelfs! Maar ik snap je wel dat je wilt vermageren zodat jij je beter in je vel voelt! Ik vind het echt sterk dat je al direct 2 kilo bent afgevallen! Proficiat haha ik zei tegen je dat ik ging meedoen maar daar is nog niet veel van in huis gekomen! Helaas! Hopelijk komt het er snel van! ik weet gewoon niet hoe ik moet beginnen ;)
    Veel succes nog :) xxx

    ReplyDelete
  2. veel succes meid! xx

    ReplyDelete